Jumaat, 24 Januari 2014

Pasaran Eropah Timur Dan Asia Tengah

Tiada kawasan di dunia telah mengalami perubahan ekonomi sebanyak dalam dekad yang lalu dan setengah sebagai negara-negara yang diukir daripada bekas Kesatuan Soviet, yang kebanyakannya adalah di tengah-tengah proses menyakitkan menukar dari komunisme kepada kapitalisme dan dari totalitarianisme untuk demokrasi. Pemimpin Soviet Mikhail Gobachev 1986 pembaharuan inisiatif ini glasnost (keterbukaan) dan perestroika (penstrukturan semula ekonomi) mencetuskan revolusi politik, ekonomi dan sosial di rantau ini.

Sejarah ekonomi moden di kawasan ini bermula dengan penciptaan Kesatuan Republik Sosialis Soviet (Kesatuan Soviet atau USSR), yang muncul dari kehancuran Empayar Rusia yang diikuti kekalahan dalam Perang Dunia I. Dalam huru-hara yang tercetus daripada 1917 pelepasan yang Czar Nicholas II, Parti Komunis merampas kuasa kerajaan Rusia dan menubuhkan Kesatuan Soviet atas nama pekerja dan petani. Komunis diharamkan sistem pasaran, dimansuhkan harta swasta, dan merampas ladang luas kaya di negara ini. Dengan berbuat demikian, mereka berjaya mengurangkan ketidaksamaan pendapatan besar yang telah wujud di bawah pemerintahan Czarist. Walaupun kejayaan ini, standard penduduk itu hidup semakin ketinggalan yang negara demokrasi Barat.

Pasaran Eropah Timur dan Asia Tengah mempunyai negara-negara dari pecahan Soviet Union (seperti Ukraine, Kazakhstan, Estonia dan lain-lain) dan Rusia

Peta Eropah Timur dan Asia Tengah 

1 ulasan:

  1. Artikel yang baik, Pernahkah anda mendengar tentang LFDS (Perkhidmatan Pembiayaan Le_Meridian, E-mel: lfdsloans@outlook.com --WhatsApp Hubungi: +1-9893943740--lfdsloans@lemeridianfds.com) adalah sebagai perkhidmatan pendanaan Amerika Syarikat / UK yang mereka memberikan saya pinjaman $ 95,000.00 untuk melancarkan perniagaan saya dan saya telah membayarnya setiap tahun selama dua tahun sekarang dan saya masih mempunyai 2 tahun lagi walaupun saya senang bekerja dengan mereka kerana mereka adalah pemberi pinjaman Pinjaman tulen yang boleh memberi pinjaman kepada anda.

    BalasPadam